Actievoorwaarden voor het organiseren van een evenement of actie
Wij streven ernaar dat minder mensen kanker krijgen, dat meer mensen genezen en dat de kwaliteit van leven van de patiënt zo goed mogelijk is, tijdens en na de ziekte. Om dit te bereiken werven we fondsen waarmee we onderzoek naar kanker (mede) kunnen financieren. Onderzoeken die plaatsvinden in het Maastricht UMC+ en partnerziekenhuizen. Daar heeft iedereen baat bij, want als je ernstig ziek wordt, wil je immers een goede behandeling dichtbij huis.
Wij vinden het geweldig dat je een actie voor Kankeronderzoekfonds Limburg (KOFL) wilt organiseren. Neem voor je van start gaat met je actie contact met ons op. Wij helpen je graag verder om een succes van je actie te maken.
Om ervoor te zorgen dat jouw actie of evenement aansluit op onze missie en doelstellingen, hanteren we een aantal actievoorwaarden:
- Jouw actie of evenement sluit aan bij ons doel. Dit betekent dat je actie of evenement geen betrekking heeft op risicofactoren van kanker zoals tabak. Daarnaast vinden we acties en evenementen die erotisch of pornografisch getint zijn niet gepast.
- Je bent transparant over eventueel gemaakte kosten en over het bedrag dat je met de actie of het product afdraagt aan KOFL. De financiële afdracht vindt zo spoedig mogelijk plaats na het eindigen van je evenement/actie of binnen de afgesproken termijn.
- Zodra je je actie hebt voltooid, stort je de opbrengst op je actie via het platform of maak je de opbrengst per omgaande over op rekeningnummer NL06 INGB 0005 043912 t.n.v. Stichting Kankeronderzoekfonds Limburg o.v.v. de naam van je actie of de naam van de organisator.
- Wanneer je iets communiceert over de afdracht of de donatie aan KOFL , denk er dan aan dat de boodschap helder en transparant is; hoe je KOFL steunt en hoe de donatie tot stand komt. Bijvoorbeeld: “Per verkocht product doneren wij X% van de verkoopprijs aan KOFL”. Indien je twijfelt over de wijze waarop je over de afdracht communiceert, neem dan contact met ons op via info@kankeronderzoekfondslimburg.nl. of bel ons.
- We hebben een actielogo ontwikkeld, zodat je eenvoudig kunt communiceren dat de actie of het evenement vóór KOFL wordt georganiseerd. Als je KOFL in de naam van het product of evenement wilt verwerken, gebruik dan altijd het actielogo “…in actie voor KOFL”. Het actielogo mag niet worden bewerkt .
- Product placement: het plaatsen van het ‘in actie voor’ logo op een product is alleen toegestaan na overleg met KOFL. Neem hiervoor contact met ons op voor verdere afstemming.
- De communicatie-uitingen dienen respectvol en feitelijk juist te zijn.
- Jouw actie of evenement wordt volledig voor jouw risico georganiseerd. KOFL is niet aansprakelijk voor enige (directe of indirecte) (toekomstige) schade die jij lijdt en/of mocht lijden in verband met jouw evenement of actie en al hetgeen dat daaruit voortvloeit. Je vrijwaart KOFL van alle aanspraken van derden die verband houden met jouw evenement of actie. De vrijwaring heeft mede betrekking op alle (toekomstige) schade en/of kosten die een andere partij in verband met een dergelijke aanspraak lijdt of maakt.
- Door het organiseren van jouw evenement of actie geef je KOFL toestemming je gegevens te gebruiken voor communicatie- en wervingsdoeleinden.
- Als derde(n) of KOFL een evenement afgelast op grond van overmacht, is teruggave van het inschrijfgeld niet mogelijk. Onder overmacht wordt verstaan dat derde(n) of KOFL geen schuld heeft aan dat het evenement niet kan doorgaan. De betaalde inschrijfgelden of donaties die in het evenement gemoeid zijn, worden in geval van overmacht niet teruggestort.
- Donaties zijn niet restitueerbaar. Ook als jouw actie op grond van uitzonderlijke omstandigheden, waaronder, maar niet beperkt tot, weeromstandigheden en (lokale) overheidsbesluiten, niet door kan gaan, vindt er geen restitutie plaats van de op het actieplatform gestorte donaties. De donaties komen ten goede aan de doelstellingen van KOFL.
- Indien je foto’s of teksten van anderen wilt gebruiken, denk er dan aan om toestemming te vragen aan de fotograaf, de mensen die op de foto staan en/of de auteur van de tekst. Dit in verband met intellectuele eigendomsrechten.